DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Vítejte na stránce ivazmeskalova.websnadno.cz v sekci přírodopis 6. ročník

Školní rok 2019-20
pomůcky: sešit A4 , učebnice, pracovní sešit
                                                                                            
HARMONOGRAM PÍSEMNÉHO OPAKOVÁNÍ, úkolů a projektů - přesné datum bude vždy doplněno před testem
ZÁŘÍ          
ŘÍJEN          
LISTOPAD          
PROSINEC          
LEDEN          
ÚNOR     TEST LES   TERÉNNÍ PRAXE - ZIMOVIŠTĚ PTÁKŮ - TRÓJA
BŘEZEN         LP - POZOROVÁNÍ SLADKOVODNÍHO PLANKTONU
DUBEN POZNÁVÁNÍ ROSTLIN V RYBNÍKU OD 13.4. - 19.4. KVÍZ - BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ RYBNÍKU - ŽAHAVCI, MĚKKÝŠI, PLOŠTĚNCI, KROUŽKOVCI A ČLENOVCI OD 20.4. - DO 26.4. LP - PRVOCI
KVĚTEN POZNÁVÁNÍ ŽIVOČICHŮ RYBNÍKA A ZAŘAZOVÁNÍ DO SYSTÉMU 27.4. - 3.5. TEST RYBNÍK OD 20.5 DO 25.5. TERÉNNÍ PRAXE - U VODNÍ NÁDRŽE NEBO ROSTLINY POLÍ A LUK
ČERVEN         TERÉNNÍ PRAXE - PŘÍRODA V OKOLÍ ŠKOLY
 

Přírodopis pro 6. ročník – zadání domácí práce – výroba prostorového  objektu

Doplň pracovní sešit:

dobrovolný referát: naše jedovaté houby
 
OTÁZKY K OPAKOVÁNÍ PROBRANÉHO UČIVA
 
 Rozdělení přírody na živé a neživé přírodniny.
Z čeho jsou složeny neživé přírodniny?
Z čeho jsou složeny živé přírodniny?
Vysvětli pojmy: organické a anorganické látky.
Vyjmenuj projevy života.
Jak můžeme pozorovat přírodu?
K čemu slouží lupa, dalekohled a mikroskop?
Jak vypočítáme zvětšení mikroskopu?
Popiš části mikroskopu a potřeby k mikroskopování.
Vysvětli pojmy: ekosystém, populace, společenstvo, jedinec, umělý ekosystém
Fotosyntéza- kdy probíhá, kde probíhá, jaké látky se přeměňují ( organické, anorganické, chloroplasty, oxid uhličitý, kyslík)
Nižší rostliny lesa - zrněnka - kde ji najdeme?, o jaký jde organismus?, popis , způsob rozmnožování, způsob výživy
Houby - stavba, výživa, mykorhiza, symbioza, rozmnožování, první pomoc při otravě jedovatými houbami, sběr, příklady smrtelně jedovatých hub, jedovatých hub a jedlých hub
Lišejník - symbióza houbových vláken a řasy, bioindikátor, příklady
Mechy - jejich funkce v lese, rozmnožování, popis rostliny, příklady
Kapradiny - výskyt, zástupci, oddenek, rozmnožování, vytrvalá rostlina, vznik uhlí
Nahosemenné rostliny - příklady, rozmnožování, lesní školka, monokultura, poznávání jehličnanů
Krytosemenné rostliny, opylení, oplození, stavba květu, poznávání bylin, keřů a stromů lesa
Živočichové lesa
měkkýši - stavba těla, rozmnožování-hermafrodit, výživa-radula, přezimování, zástupci
členovci- pavoukovci-pavouci- stavba těla, rozmnožování-vývin, kokon, výživa, instinkt, snovací bradavky, význam pro les
              -sekáči
             - roztoči - klíště, první pomoc, přenos nemocí
             - korýši- znaky, zástupci, význam pro les
             - mnohonožky, stonožky, chvostoskoci - význam -rozkladači
             - HMYZ - dvoukřídlý - mravenec lesní- stavba těla, rozmnožování - nepřímý vývin, kolonie, mraveniště, rojení
              poznávání zástupců podle obrázků v učebnici a jejich zařazení do systému
             -  obojživelníci - rozdělení, zástupci, vývin, ochrana, dýchání, rozmnožování
                         - plazi - zástupce  a jeho znaky, první pomoc při uštknutí
            - ptáci - zástupci, poznávání podle obrázků, hlavní znaky dravců, sov, šplhavců
            - savci - hmyzožravci, šelmy, sudokopytníci, letouni, hlodavci - hlavní znaky, rohy, parohy, sudokopytníci
Dobrovolný referát  ( do 30.4. 2015) - ryby v našich vodách - zaměř se na jeden druh a popiš ho
 lesní kalamita, lesní monokutura, lesní školky, bakterie, potravní řetězec, producent, konzument, rozkladač, potravní pyramida, humus
 
duben  RYBNÍK
  
poznávání rostlin rybníka!!!! - stromy a byliny 
pojmy: ekosystém a společenstvo rybníku, teplota vody v zimě a v létě, břehová zeleň - její význam a příklady rostlin, jednodomá a dvoudomá rostlina, jednoděložná a dvouděložná rostlina, vegetativní rozmnožování
duben   jednobuněčné organismy - řasy, krásnoočko, pláštěnka, váleč-kolonie, mnohobuněčné organismy- řasy - šroubatka, jednoduché organismy - sinice-toxické-vodní květ, PLANKTON - co do něj patří, autotrofní organismus, heterotrofní organismus,
 bakterie-jejich funkce, prvoci, žahavci (nezmar - kde žíje, proč patří mezi žahavce?, obojetník, regenarace, pučení ) měkkýši - ( plži, mlži, lastura, ulita, obojetník,plíce žábry, škeble rybničná, bahenka živorodá, plovatka bahenní, okružák ploský)
členovci - korýši - rak, buchanka, perloočka 
Poznávání rostlin a živočichů rybníka!!!
hmyz - vývin hmyzu, zástupci
obratlovci - ryby- popis, dýchání, rozmnožování, zástupci; obojživelníci, ptáci
ekosystém rybníka
 
pole, louky, pastviny 
 
 

Pojmy k opakování:

způsoby pozorování přírody, živá a neživá příroda, organické látky, anorganické látky, organismus,  lupa, mikroskop - části a zvětšení, potřeby pro mikroskopování, projevy života, ekosystém les, jedinec, populace, společenstvo, zrněnka- řasa, stavba, rozmnožování, výskyt, jednobuněčný organismus, fotosyntéza - kdy probíhá? Kde probíhá? Jaké látky se mění? Jak se liší od dýchání?, stavba hub, rozmnožování a výživa hub, mykorhiza, jedovaté a jedlé houby, lišejníky - symbióza, řasa a houba, bioindikátor, mechy - stavba mechové rostlinky, rozmnožování, význam mechů pro les, kapradiny, přesličky a plavuně - stavba, oddenek, rozmnožování, vznik uhlí                                                                                                                                                                                  

leden 2010

nahosemenné rostliny, porovnání smrku a borovice, opylení, oplození, monokultura, semenáček, samčí a samičí šištice, naše jehličnany

krytosemenné rostliny - byliny, keře, dřeviny, stavba bylin - květ, cibule, oddenek, dvoudomá rostlina, jednopohlavná, oboupohlavná, hmyzosprašnost, větrosprašnost, dub zimní, dub letní, rodové a druhové jméno, čeleď, listy - fotosyntézatohoto bloku zahájíte dvojklikem...

Pro přehlednější úpravu sekce lze obsah rozdělit do textových "bloků". Bloky lze libovolně vytvářet, přesouvat a mazat. Jejich úpravu zahájíte dvojitým poklepáním tlačítkem myši. Textový editor se vždy spustí pouze pro vybraný blok. Jak editor pracuje, naleznete ve videoukázce.

Základní tipy:

  • Používejte často nové bloky.
  • ENTER = nový odstavec.
  • SHIFT+ENTER = nový řádek.
  • Obrázek je nejprve třeba nahrát na server přes Vložit obrázek a Správce souborů.
  • Obsah z Wordu vždy přenášejte přes Vložit z Wordu.
  • NEpoužívejte mezerník pro zarovnávání objektů.
Listování umožňuje dynamicky zobrazovat a skrývat obsahy vybraných bloků:
  • Stiskněte tlačítko listování.
  • U bloků, které mají být skryty, vyplňte nově zobrazené textové pole.
  • Všechny bloky s vyplněným listováním budou na stránkách skryty kromě prvního v pořadí.
  • Tlačítko přidat odkazy vytvoří nový blok se zástupcem, který bude na stránkách nahrazen odkazy. Tyto odkazy budou shodné s vyplněnými nadpisy u listování a budou přepínat příslušné bloky.
  • Ze všech bloků, které mají vyplněné listování, bude zobrazen vždy pouze jeden. Bloky, které nemají vyplněné listování vůbec, budou zobrazeny vždy.
  • Pokud chcete skrývat i první blok listování, vytvořte na jeho místo nový prázdný blok a použijte pro jeho nadpis výraz: %empty%
  • Chcete-li při přepnutí bloku rolovat okno na horní část bloku, přidejte za text bloku výraz: %top% (např.: Dovolená%top%)